Legendat +60, syyskausi alkaa 9.8.

Fyysinen toiminta on toimintakyvylle tärkeää. Toiminnallisen liikunnan avulla vahvistat niitä lihaksia jota tarvitset päivittäin. Treenit on tarkoitettu yli 60-vuotiaille tai muuten huonompikuntoisille ihmisille. Legendojen syyskausi sisältää lihaskunto- ja liikkuvuus harjoittelua sekä toiminnallisen treenin tunnin päätteeksi. Harjoittelemme kyykkyä, maastavetoa, leuanvetoa ja kahvakuulailua – muokattuna ja helpotettuna tarpeen mukaan. Treenaamme yhdessä ja turvallisesti oman tasosi mukaan. Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan!

TÄMÄN LINKIN KAUTTA MUKAAN!

Treenikerrat on torstaisin klo 16:00
Harjoitteluajanjakso: 9.8. – 13.12. (15 harjoitus kertaa)
Harjoituksia ei ole 18.10., 25.10. ja 6.12.

Valmentajana toimii Heidi Salminen, jolla on vahva kokemus vanhempien ihmisten liikuttamisesta. Heidi on erittäin hauska ja ammattitaitoinen ihminen. Voit seurata Heidin instaa: https://www.instagram.com/strength_and_joy/

Osoite: Pajalantie 21-23, Järvenpää
Kysymykset:
CrossFit Jävenpäähän
tobeextreme@gmail.com
tai
Heidi 0503632004 / heidi.salminiitty@gmail.com

Hinta:
158€ 12-15 harjoitusta (kertakäynnin hinnaksi tulee 13,2€-10,5€) + Haukka Gym kuntosalin käyttöoikeiden vuoden loppuun.
138€ 9-11 harjoitusta (kertakäynnin hinnaksi tulee 15,3€-12,55€)
1-8 kerran käynnit myydään yksittäisenä ostoksina, 17€/harjoitus (myydään vain jos ryhmässä tilaa)

Jos haluat jonkun muun kuin 12-15 harjoituskerran maksun niin pistä sähköpostia tobeextreme@gmail.com. Mukaan mahtuu 10 henkilöä. Ensimmäiselle harjoittelutunnille johon olet tulossa voi tulla ilmaiseksi kokeilemaan, jos ryhmä ei ole täynnä.

0

Legendojen kesäharjoittelu 2018

 

Fyysinen toiminta on toimintakyvylle tärkeää. Toiminnallisen liikunnan avulla vahvistat niitä lihaksia jota tarvitset päivittäin. Treenit on tarkoitettu yli 60-vuotiaille tai muuten huonompikuntoisille ihmisille. Legendojen kesätreenit sisältää lihaskunto- ja liikkuvuus harjoittelua sekä toiminnallisen treenin tunnin päätteeksi. Harjoittelemme kyykkyä, maastavetoa, leuanvetoa ja kahvakuulailua – muokattuna ja helpotettuna tarpeen mukaan. Treenaamme yhdessä ja turvallisesti oman tasosi mukaan. Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan!

Treenikerrat on keskiviikoisin klo 15.30
Päivinä 6.6, 13.6, 20.6, 4.7 ja 11.7.
Osoite: Pajalantie 21-23, Järvenpää

Kysymykset: tobeextreme@gmail.com tai 0503632004 / Heidi

Hinta 55€ koko paketti, kertamaksu 11€

VARAA PAIKKASI TÄÄLTÄ

0

Pääsiäisaikataulu

30.3. pe WOD klo 11 ja 12
31.3. la WOD klo 11
1.4. su Open Gym klo 11-13
2.4. ma WOD klo 10

0

Joulu- ja uuden vuoden aikataulut

Ma 18.12 – su 7.1. erikoisajat. Viralliset tunnit löytyy WODconnectista. Joulupyhinä voi tulla Open Gym/WOD tunteja, kun valmentajien aikataulut tarkentuvat.

Erikoisajat 18.12-7.1.
18. ma klo 10, 17, 18,19
19. ti klo 17, 18, 19
20. ke klo 17, 18, 19
21. to open gym klo 17-19
22. pe klo 10, 17, 18
23. la klo 10, 11
24. su sali kiinni
25. ma sali kiinni
26. ti sali kiinni
27. ke klo 10, 17, 18, 19
28. to open gym klo 17-19
29. pe klo 10, 17, 18
30. la klo 10, 11
31. su sali kiinni
1.1. ma sali kiinni
2.1. ti klo 17, 18, 19
3.1. ke klo 10, 17, 18, 19
4.1. to open gym 17-19
5.1. pe klo 10 , 17, 18
6.1. la LOPPIAINEN sali kiinni
7.1. su open gym klo 11-12
8.1. normiajat

0

Ilmainen kahvakuula jonglööraustunti su 1.10.

Pidämme CrossFit Järvenpäässä ilmaisen kahvakuula jonglööraustunnin klo 14. Kaikki ovat tervetulleita mukaan. Toiveemme olisi, että perus heilautukset, rinnallevedot ja tempaukset ovat hallussa. Pidämme tunnin ulkona, mutta huonolla ilmalla sisällä. Jos sinulla on oma kuula jota voi heitellä niin ota mieluusti mukaan. Näin varmistamme, että kuulat riittävät kaikille. Kuulan paino riippuu harjoittelijasta, mutta suosituspainot ovat naisille 6-16kg (20kg) ja miehille 12-24kg (28kg). Saavu vain paikalle.

0

InBody-mittaus 1.10. su klo 13-16

CrossFit Järvenpään viereisellä Haukka Gym kuntosalilla on sunnuntaina 1.10. klo 13-16 InBody-mittaus. Hintaa mittauksella on 25€. Tule paikan päälle Pajalantie 21, Järvenpäähän mittaamaan kehonkoostumuksesi.

0

Ilmainen kokeilutunti 1.10. su klo 13

Sunnuntaina 1.10. ilmainen CrossFit kokeilutunti. Tule rohkeasti kokeilemaan mistä on kyse. Ota verkkarit ja kevyet tossut mukaan. Valmentajamme odottaa sinua.

0

Ilmainen CrossFit-kokeilutunti ti 30.5.

Pidämme ilmaisen CrossFit kokeilutunnin kaikille halukkaille tiistaina 30.5. klo 17. Harjoitus kestää 1h. Teemme harjoitukset osittain ulkona joten varustus sen mukainen. Voit käydä ilmoittautumassa facebook-tapahtuman kautta mukaan. Tapahtuma löytyy tämän linkin takaa. Nähdään siellä.

0

FasciaMethod tunneille voi nyt tulla kuka tahansa

Nyt voit ostaa itsellesi kertakäynnin tai 10x käyntioikeuden FasciaMethod -tunneille CrossFit Järvenpäähän ilman, että sinun täytyy olla salin jäsen tämän linkin takaa. Tunteja on nyt yksi kerta viikossa torstaisin klo 19. Ilmoittatuminen tunnille tapahtuu WODconnectin kautta Bookings kohdasta. Liity CrossFit Järvenpään salin WODconnectin jäseneksi tämän linkin kautta

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä ryhmäliikuntaan ja lisätyökalu yksilövalmennukseen. FasciaMe – konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. Yksilövalmennuskonsepti sisältää myös toiminalliset liikkuvuus- ja liikehallintatestit valmennuskäyttöön. FasciaMe soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan. FasciaMethod-konseptin ovat kehittäneet fysioterapeutti Anne Puranen ja fysioterapeutti Viivi Kettukangas.

Dynaaminen myofaskia

Näkemys liikkuvuusharjoittelusta on muuttunut.  Ymmärrys myofaskioiden merkityksestä ja toiminnasta kehossa on mullistanut niin anatomian, fysiologian kuin kehonhuollon maailman. Myofaskialla tarkoitetaan lihaksen ja faskian eli lihaskalvon yhtenäistä jatkumoa. Lihaksiin kohdistuva staattinen venyttely on pitkään ollut kehonhuollon keskiössä.  Kun liikkuvuus heikkenee, kyse on usein faskian kuivumisesta, jähmeydestä ja sen myötä koko myofaskian jäykkyydestä. Hyvinvoinnin edellytys on rento, hyvin nesteytynyt keho, jossa liikkuvuus on hyvä ja sen myötä myös liikehallinta. FasciaMe – konseptissa liikkuvuuteen vaikutetaan kokonaisvaltaisesti. Pääpaino harjoittelussa on myofaskiaalisessa liikkuvuusharjoittelussa.  Lisäksi teemme täsmävenytykset kehon yleisimmin kiristäviin lihaksiin.  Harjoittelu on lihastoimintaketjujen mukaista ja dynaamista.

Liikehallinta ja välilevyt

Myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, jonka ideana on mahdollisimman laajat liikeradat ja pitkien lihastoimintaketjujen läpikäyminen, vaatii hyvää dynaamista stabiliteettia eli liikehallintaa. Se myös kehittää hyvää liikehallintaa. Liikehallinta on tärkeää erityisesti suurilla liikeradoilla, joissa vipuvarret ovat pitkät. Vahva syvä tuki on nivelten, erityisesti selkärangan välilevyjen kuormittumisen kannalta tärkeää. Sen vuoksi harjoittelussa pidennämme lihastoimintaketjuja kohotuksen ja kannatuksen sekä aktiivisen lihastyön avulla.

Hermokudoksen huomioiminen

Kun koko keholle tehdään liikkuvuusharjoitteita, joissa kehonosat viedään äärimmilleen toisiinsa nähden, viedään silloin myös hermokudos äärimmilleen. Huomioimme harjoittelussa hermokudoksen ja annamme vaihtoehdon löysätä hermokudoksen kireyttä aina jostakin suunnasta. Näin harjoitteet ovat lempeämpiä hermokudoksen kannalta.

Täsmävenytykset

Kehossamme on lihaksia, jotka ovat tyypillisesti kireitä. Näihin lihaksiin on vaikea päästä vaikuttamaan täsmällisesti kokonaisvaltaisilla laaja-alaisilla liikkuvuusharjoitteilla. Sen vuoksi FasciaMe konseptissa on tyypillisimmille kireille lihaksille dynaamiset täsmävenytykset.

Faskiahieronta

Hierontapallolla käsittelemme liikkeen avulla tyypillisimmin kireitä pisteitä koko kehon faskioissa. Pyrimme saamaan nesteytymistä ja tehostamaan kalvokerrosten välistä liikettä. Käsittely pallolla on turvallista tarkoin valittujen pisteiden ja sopivan voimakkuuden sekä annostelun vuoksi.

CrossFit –harrastajan hyöty?

Lajista tiedämme, että se vaatii voimaa, ketteryyttä, kestävyyttä, nopeutta ja LIIKKUVUUTTA sekä näiden kaikkien ominaisuuksien yhteistoimintaa. Yllämainituin keinoin tehty kehonhuolto sopii CrossFit -lajin vaatimuksiin erityisen hyvin. Harvemmin tarvitsemme lajissa paikallaanpysyvää notkeutta, useimmin laji vaatii ennemminkin dynaamista liikkuvuutta, kuten valakyykyissä. Jos kyykkysi tuntuu hankalalle, treenaat kovaa tai olet erityisen ”jumissa”, tule kokeilemaan FasciaMethod –tuntia. Tunnin tarkoituksena on lisätä liikkuvuuttasi, palauttaa harjoituksesta ja kehittää liikehallintaasi sekä rentouttaa kehoa ja mieltäsi.

0